Wygląda dobrze
To pole jest wymagane
powrót do strony głównej projektu

(szerokość: 375 / wysokość: 212)   Anglia (szerokość: 375 / wysokość: 210)

Sprawozdanie po wizycie

w Wallasey w Anglii w ramach programu Erasmus+

Dnia 22 kwietnia, po locie z Wrocławia do Liverpoolu poszliśmy razem z naszymi nauczycielkami zwiedzać Muzeum Beatlesów oraz słynne Doki Alberta. O godzinie 11 zostaliśmy zabrani spod hotelu do domów rodzin goszczących, gdzie spędziliśmy wspólnie z nimi niedzielne popołudnie. W moim przypadku było to pójście na lekcje pływania dziewczynek, u których mieszkałam, a następnie wspólna kolacja i wieczór filmowy, a u Kacpra zapoznawanie się z domem i domownikami zakończone podczas wieczornej kolacji.

Następnego dnia z samego rana pojechaliśmy do szkoły, gdzie przedstawiono nam ucznia najstarszej klasy, z którym uczęszczaliśmy na lekcje. Pierwsze były zajęcia teatralne, na których uczniowie pisali egzamin więc mogliśmy posłuchać o systemie oceniania prac oraz zobaczyć jak wygląda to w praktyce. Następnie razem z naszym przewodnikiem poszliśmy na lekcję fizyki, podczas której wspólnie z innymi rozwiązywaliśmy zadania. Później mieliśmy chwilę czasu wolnego i spędziliśmy ją razem z najstarszymi uczniami zapoznając się z nimi. Po lunchu rozmawialiśmy z nimi o naszym kraju oraz miejscowościach, z których jesteśmy. Po powrocie ze szkoły Kacper spędził czas z rodziną, próbując lokalnej kuchni oraz poznając bliżej angielską kulturę. Ja po powrocie ze szkoły pojechałam wraz z moimi opiekunami do sąsiedniego miasta gdzie miałam okazję pójść na szybkie zakupy i spędzić miło czas.

We wtorek, po przyjściu do szkoły, poszliśmy na zajęcia z naszym przewodnikiem. Tym razem były to praktyczne zajęcia teatralne, podczas których uczniowie czytali scenariusz wystawianej przez nich sztuki. My również dostaliśmy po egzemplarzu i mogliśmy wcielić się w postacie nieobecnych. Następnie zabrano nas do sąsiedniej miejscowości na dworzec kolejowy, skąd razem z naszymi nauczycielkami pojechaliśmy do Liverpoolu. Będąc już na miejscu udaliśmy się na obiad, podczas którego opowiedzieliśmy paniom jak spędziliśmy poprzedni dzień. Po posiłku udało nam się znaleźć chwilę wolnego czasu na zakupy. Po kupnie pamiątek przyszedł czas by wracać. Nauczycielki odwiozły nas na stację skąd zostaliśmy odebrani przez naszych opiekunów i pojechaliśmy do domów. Mimo niesprzyjającej deszczowej pogody chłopcy, u których nocował Kacper zabrali go na mecz lokalnej drużyny piłkarskiej wiedząc o tym, że sam jest wielkim fanem piłki nożnej i gra w małej drużynie. Ja tego dnia poszłam na spacer po plaży, do której miałam jakieś 100 metrów od domu. Tak zakończył się kolejny dzień naszego pobytu w Wielkiej Brytanii.

W środowy poranek po wspólnym śniadaniu zjedzonym z rodzinami goszczącymi spotkaliśmy się w szkole. Tego dnia towarzyszyliśmy uczniom na biologii, podczas której mogliśmy sprawdzić swoje odciski palców i odkryć jaki mamy unikalny kod linii papilarnych. Następnie dowiedzieliśmy się w jaki sposób biologia wykorzystywana jest w kryminalistyce. Po krótkiej przerwie poszliśmy  na zajęcia z improwizacji, na których przyglądaliśmy się jak uczniowie odpowiadali na krótkie komendy nauczycielki, czasami całkowicie zmieniając odgrywane przez siebie postacie. Następnie po porze lunchu znów mieliśmy chwilę wolnego, którą spędziliśmy na rozmowie ze starszymi uczniami. Po kolejnych zajęciach teatralnych mogliśmy wrócić do domów. Tego samego dnia Kacper miał okazję lepiej poznać okolicę, w której mieszkał i zjadł kolację w restauracji. Ja natomiast pojechałam wraz z rodziną goszczącą na basen, gdzie przez dwie godziny pływaliśmy i korzystaliśmy z wodnych atrakcji. Wracając do domu zajechaliśmy po zamówione wcześniej fish and chips, które zjedliśmy po powrocie do domu oglądając wspólnie film.

Czwartek był ostatnim całym dniem spędzonym przez nas w Wielkiej Brytanii, więc rodziny przygotowały dla nas tradycyjne angielskie śniadanie składające się z jajek, tostów i bekonu. O tak obfitym śniadaniu udaliśmy się do szkoły, skąd wraz z nauczycielami uczestniczącymi w projekcie pojechaliśmy busem do Liverpoolu. Na miejscu czekały na nas nasze nauczycielki, z którymi mieliśmy spędzić dzień w mieście. Nasze wspólne zwiedzanie zaczęło się od zrobienia sobie wspólnych zdjęć z pomnikiem zespołu The Beatels. Spod posągu udaliśmy się do Muzeum Morza, w którym dowiedzieliśmy się wielu interesujących faktów na temat Titanica i historii niewolnictwa. Później poszliśmy na koło młyńskie, z którego mieliśmy widok na panoramę miasta. Po zrobieniu kilku rundek na kole i wielu zdjęć zeszliśmy z koła i udaliśmy się na przystanek, z którego odjeżdżały wycieczkowe autobusy. Wsiedliśmy do jednego z nich i rozpoczęliśmy zwiedzanie miasta z przewodnikiem. Dowiedzieliśmy się wielu ciekawostek na temat miasta i jego architektury. Wysiedliśmy na przystanku przy bibliotece miejskiej, do której udaliśmy się by zobaczyć ciekawe połączenie nowoczesności z secesją oraz piękny widok z jej dachu. Tego dnia zwiedziliśmy również dwie piękne katedry i dzielnicę chińską. Po zakupie ostatnich pamiątek zjedliśmy obiad i wróciliśmy do domów.

Ostatni wieczór tego wyjazdu Kacper spędził wspólnie z całą goszczącą go rodziną  na kolacji w jednej z restauracji w centrum miasta, a następnie na spacerze. Moi opiekuni zabrali mnie na kręgielnie, gdzie świetnie bawiłam się z ich dziećmi, po czym pojechaliśmy na pożegnalną kolację do restauracji. Wracając do domu przejechaliśmy przez Hoylake i mogłam zobaczyć tamtejsze pola golfowe i piękną plażę.

Piątek znów przywitał nas tradycyjnymi angielskimi śniadaniami, po których przyszedł czas na pożegnanie się z rodzinami i udanie się w ostatnią podróż do tamtejszej szkoły, tym razem z naszymi bagażami. Zostawiliśmy bagaże w szkole i z nauczycielkami poszliśmy zobaczyć centrum miasta Wallasey. Można powiedzieć, że Kacper był naszym przewodnikiem, gdyż dzień wcześniej miał okazję być tam na spacerze. Po krótkich ostatnich zakupach, posiłku i spacerze, wróciliśmy do szkoły. Niestety podczas powrotu złapał nas deszcz i mimo parasoli do budynku weszliśmy przemoczeni. Na szczęście nie musieliśmy długo czekać na pojawienie się taksówki, która odwiozła nas na lotnisko w Manchesterze, gdzie pożegnaliśmy gościnną AnglięJ.

Justyna Foryś

galeria zdjęć

OGŁOSZENIE

Ogłaszamy nabór na wyjazd dla dwóch uczniów do Liverpoolu w Anglii, który odbędzie się w terminie od 21 do 26 kwietnia 2018 r. Koszt całego wyjazdu wynosi 300 zł. Listy motywacyjne można składać do:

- koordynatorów projektu - Zofii Łabuz (pedagog) lub Joanny Więcław

- w sekretariatach szkół,

- w bibliotece przy ul. Witosa,

do środy 8 listopada 2017r. (po tym terminie listy motywacyjne nie będą przyjmowane).

Proszę również zapoznać się z regulaminem na stronie głównej projektu.

Jeżeli ktoś z Was pracował w projekcie i chciałby uczestniczyć w wymianie, a nie podpisał deklaracji przystąpienia do projektu, to może ściągną ją ze wskazanej wyżej strony, wydrukować, podpisać (również przez rodziców) i złożyć wraz z listem motywacyjnym.