Wygląda dobrze
To pole jest wymagane

Aktualności

Wycieczka do Przemkowskiego Parku Krajobrazowego (22.05-25.05)

Uczniowie Powiatowego Zespołu Szkół w Chojnowie mieli okazję poznać uroki Przemkowskiego Parku Krajobrazowego. Park ten położony jest w obrębie czterech mezoregionów geograficznych. Tutaj znajduje się drugi pod względem wielkości w Polsce kompleks stawów rybackich. W Przemkowskim Parku Krajobrazowym możemy zobaczyć wrzosowiska, łąki, pastwiska oraz bagienne bory sosnowe i lasy brzozowe, pośród których występują torfowiska. Jako pierwsi na wycieczkę udali się uczniowie klasy 3 TŻ. Wraz z Panią Beatą Majkut spędzili tam dwa dni. Następnie my, czyli 2 LO. Nocleg zapewniony mieliśmy w piotrowickim ośrodku, gdzie wspólnie gotowaliśmy obiad, smażyliśmy kiełbaski na gnisku, graliśmy w piłkę. Pani Majkut wraz z przewodnikami miała opracowane dla nas ciekawe zadania. Wykazaliśmy się dużą wiedzą z dziedziny biologii. Rozpoznaliśmy gatunki drzew, dzięki odpowiednim kluczom. Natomiast porosty okazały się dobrymi bioindykatorami, którymi określaliśmy stopień zanieczyszczeń powietrza. Rozwiązywaliśmy grupowo karty pracy oraz krzyżówki dotyczące okazów spotkanych w borach sosnowych. Wędrowaliśmy po wrzosowiskach, lasach. Dotarliśmy również na wieżę, gdzie mieliśmy wspaniały widok na Przemkowskie Stawy. Przemkowski Park to także dom dla wielu zwierząt. Dzięki wsparciu Dyrektora Parku, rozpoznaliśmy gatunki ptaków, ślady jelenia oraz usłyszeliśmy okres godowy płazów. Klasa 2 LO zwiedziła wydmy, które były miejscem robienia fotografii. W międzyczasie Pani Majkut powiedziała nam kilka słów o sukcesji pierwotnej i wtórnej. Klasa 3 TŻ miała okazję obejrzeć walkę łabędzi. Była ona emocjonująca, gdyż trzecioklasiści podzielili się na dwie grupy i dopingowali swoich faworytów. Pobyt minął nam w bardzo miłej atmosferze. Dowiedzieliśmy się dużo nowych, interesujących rzeczy oraz zobaczyliśmy ciekawe miejsca. Mamy nadzieję, że jeszcze tam wrócimy.

2017-06-02 14:53

Uczniowie PZS na warsztatach edukacyjnych w Muzeum Gross-Rosen w Rogoźnicy

29 maja 2017 r. grupa uczniów Powiatowego Zespołu Szkół w Chojnowie pod opieką pań Agnieszki Rybczyńskiej i Agnieszki Robak, udała się na warsztaty edukacyjne do Muzeum Gross-Rosen w Rogoźnicy. W ramach wycieczki, uczestnicy obejrzeli wystawy stałe i czasowe na terenie byłego hitlerowskiego obozu koncentracyjnego (m.in. „KL Gross-Rosen 1941 – 1945”, „Zaginione człowieczeństwo”, „ZOSTAŁY RZECZY, PAMIĘĆ, ŻAL…”). Uczniowie uczestniczyli w projekcji filmu historycznego przygotowanego w oparciu o przejmujące wspomnienia i relacje byłych więźniów. Dzięki pani przewodnik, młodzież zapoznała się z historią, ciekawostkami oraz poobozowymi reliktami takimi jak: stare wyrobisko w kamieniołomie – miejsce pracy więźniów, ściana śmierci, wieża strażnicza, fundamenty baraków i krematorium, części piwniczne łaźni, kuchni więźniarskiej oraz tkalni. Uczniowie wzięli także udział w warsztatach edukacyjnych „Korespondencja więźniarska”, dzięki którym mieli szansę na zapoznanie się z treścią listów i kartek wysyłanych przez byłych więźniów do rodzin. Warsztaty poprowadziła pani Emilia Kłys – Spruta.

2017-05-30 14:55

JAK NIE CZYTAM JAK CZYTAM

Zapraszamy wszystkich uczniów i nauczycieli do włączenia się w ogólnopolską akcję: „Jak nie czytam jak czytam” 1 czerwca 2017 r. o godzinie 10.00 na boisku szkolnym przy ul. Wojska Polskiego, podczas Dni Sportu w PZS w Chojnowie, podejmiemy z młodzieżą z całej Polski próbę pobicia rekordu czytania wybranej książki, w jednym czasie, przez 15 minut. W ubiegłym roku czytało 432 608 osób. Dołączmy do innych! Zapraszamy!

2017-05-25 08:31

ERASMUS+

OGŁOSZENIE Ogłaszamy nabór na wyjazd uczniów do Salerno we Włoszech, który odbędzie się w terminie od 14 do 21 października 2017 r. Listy motywacyjne można składać do: koordynatorów projektu - Zofii Łabuz (pedagog) lub Joanny Więcław; w sekretariatach szkół; w bibliotece przy ul. Witosa; do poniedziałku 29 maja 2017r. (po tym terminie listy motywacyjne nie będą przyjmowane). Listy mogą składać osoby, które podpisały akces udziału w projekcie. Proszę również zapoznać się z regulaminem na stronie głównej projektu